Paul Victor Jules Signac Hayatı ve Eserleri

Sanat r1b 04/05/2021

Paul Victor Jules Signac Hayatı ve EserleriGeorges Seurat’la beraber çalışan, saraycı üslubu geliştirmeye yardım eden Fransız neo-empresyonist bir ressam olan Signac, 11 Kasım 1863’te Paris’te dünyaya geldi. 18 yaşlarındayken ressam olarak kariyer hayata geçirmeye karar vermeden ilkin mimarlık eğitimi verdi. Karşılaşmış olduğu manzaraları boyayarak, Avrupa’nın kıyılarında dolaşıyordu. Daha sonraki yıllarda Fransa‘da da şehirlerin sahnelerini çizdi.

1884’te Claude Monet ve Georges Seurat ile tanıştı. Seurat’ın dizgesel emek verme şekillerinden ve renk teorisinden etkilendi ve Seurat’ın destekçisi oldu. İzlenimciliğin kısa darbelerini terk ederek, tuval üstünde değil, izleyicinin gözünde, noksanlığın belirleyici hususi durumunu bir araya getirip harmanlanmasını amaçlayarak, bilimsel olarak yan yana duran, saf renkteki minik noktalarla deneyler yapmış oldu.

Paul Victor Jules Signac Hayatı ve EserleriSignac’ın resimlerinin bir çok Fransız sahillerindedir. Her yaz başkentten ayrılarak, Fransa’nın güneyinde Collioure köyünde ya da satın almış olduğu evde zaman geçirirdi. 1889 yılının mart ayında Arles’de Vincent Van Gogh’u ziyaret etti. Ertesi yıl Cenova, Floransa ve Napoli’yi görerek İtalya’ya kısa bir seyahat yapmış oldu. Yelkenleri fazlaca seven Signac,1892’de, Fransa’nın nerede ise tüm limanlarını, Hollanda‘yı, Akdeniz’i minik bir tekneyle yelken açarak gezdi.

Signac, bilhassa Henri Matisse ve Andre Derain’den esin aldı, böylece Fovizm’in evriminde belirleyici bir rol oynadı.

Optik ve renk üstüne çağdaş teorilerden ve sanat içerikli inovasyonun öncüsü olan Empresyonistlerin çalışmalarından büyük seviyede etkilendi. Işığın etkilerini nesnelere aktarmayı amaçlayan Izlenimci tarzının süratli fırça darbeleri, Neo-Empresyonizm’in minik, kabaca kare noktalarına dönüştü.

Signac, Seurat ve onların Neo-Empresyonistleri, modernizmin bir resmin temel bileşenlerini parçalara ayırma sürecine, bir halde, nesnelerden rengin ayrımına, daha sonraki sanatçıların ileri soyutlamalarına doğru atılmış mühim bir süreç başlattı.
Sanatı ve eskizleri ile tanınan Signac, litografi ve gravür benzer biçimde kalemden baskıya kadar geniş bir yelpazeye yayılan eski eserlerinden oluşan geniş bir deneyime sahipti. Ortama bakmaksızın, ısrarla devamlı formlar oluşturdu, Bu da tüm çalışmalarında tutarlı bir soyutlamayı empoze etti.

Paul Victor Jules Signac Hayatı ve Eserleri“Melanj optiği” (optik karışım) olarak malum Signac, Seurat ve öteki Neo-Empresyonistler tarafınca kullanılan yöntemdi. Saf renkteki noktaları tuval üstüne ayrı ayrı yerleştirerek ve gözün görüntüyü karıştırdığı vakit boyayı karıştırmasına izin vererek resimden minimum birkaç metre geriye adım attı. Tuvalin beyaz yada kirli beyazı tipik olarak gizlenmediğinden, çoğu zaman bir parıltı efekti yaratarak sürecin ayrılmaz bir parçası oldu. Suluboya ve yağlıboya resimlerinin yanı sıra pek fazlaca oyma baskı ve taş baskı eseri de vardır.

Yetmiş iki yaşlarındayken, septisemiden 15 Ağustos 1935’te Paris’te öldü. Vücudu yakıldı ve üç gün sonrasında, Pere Lachaise Mezarlığı’na gömüldü.

Paul Victor Jules Signac Hayatı ve EserleriEn mühim eserleri:

Bonaventure Çamı, Büyük Kanal Venedik, Groix’de Tuna Filosu’nun Nimeti, Kırmızı Şamandıra, Groix Deniz Feneri, Saint-Tropez Limanı, Değirmenci, Velodrome, Dedektör, Marsilya Limanı, Saint-Cast Limanı, Avignon’daki Papalar Kalesi, Yeşil Yelken, Kurtarma Ekibi, Rotterdam Limanı, Kahvaltı, Kahire Caddesi’nde İki Stilist, Kuyuda Bayanlar, Kar…

Kaynakça:
http://www.paul-signac.org

Yazar: Börte Büşra Yavuz

#Fransız Ressam #Melanj Optiği #Neo-empresyonist
Bir yorum bırak
Mail adresiniz kimseyle paylaşılmayacaktır.