Beyin Güçlendirici Besinler Nelerdir?

Sağlık r1b 04/05/2021

4415_hafizayi_guclendiren_gidalarBeyin güçlendirici besinler denildiğinde, daha fazlaca konsantre olmamızı elde eden ve zihnimizi açan bazı besinler akla gelir. Bu yazıda bu besinlerin bir listesini bulabilirsiniz.

Beynin muntazam ve etkili çalışmasını elde eden gıdalar, halk içinde beyin enerjisini arttıran besinler olarak malum gıdalardır. Bu besinlerin dikkat, konsantrasyon, bellek, sorun çözme ve yaratıcı düşünme şeklinde beyin fonksiyonlarını arttırıcı tesirleri vardır. Tıpkı yanlış besinler yediğimizde damarlarımızın tıkanması şeklinde beyin damarları da bundan etkilenir. Bunlar beyin fonksiyonlarını düşürür ve zayıf bir bellek, düşük konsantrasyon ve odaklanma eksikliğine niçin olur. Bu durum yavaş yavaş öteki vücut fonksiyonlarını da etkilemeye adım atar. Bundan dolayı vücudun en mühim organlarından önde gelen beynimizi güçlendirmek için, yediklerimize dikkat etmek son aşama önemlidir.

Beyin Enerjisini Arttırıcı Besinler:

-Su: Temelden başlamış olalım, tamamımız her gün su içeriz sadece bir çok süre ne kadar içtiğimize dikkat etmeyiz. Her gün 8-10 bardak su tüketmek beynin muntazam çalışabilmesi için gereklidir. Ne kadar su içtiğine dikkat etmeyenlerin dikkatini çekmek için beynimizin 3/4′ ünün sudan oluştuğunu hatırlatalım. Emekler kafi su tüketenlerin, tüketmeyenlere nazaran beyin fonksiyonlarının daha iyi çalıştığını göstermektedir.

-Meyveler: Yaban mersini, ahududu, frenk üzümü şeklinde meyveler hafızayı ve beyin enerjisini arttıran besinler olarak bilinir. Bu meyveleri sabah kahvaltısında müslinize ilave edin yada bir kase yoğurtla beraber tüketin. Bunlar günlük olarak tüketilebilir ve içindeki antioksidanlar vücuda bir fazlaca yarar elde edecektir.

4415_beyn

-Balık Yağı: Yağlı balıklar hafızayı güçlendirici, konsantrasyonu arttırıcı ve hem de alzheimer hastalığı riskini düşürücü omega-3 esansiyel yağlarından zengindir. Balık hem de düşünceyi netleştiren iyottan da zengindir. Somon, sardalye, uskumru ve beyaz ton balığı bu mevzuda iyi seçimlerdir. Sağlığınıza yarar sağlamak istiyorsanız bu tarz şeyleri haftada iki kez tüketin.

-Kabuklu yemişler ve tohumlar: Bazı kabuklu yemişler ve tohumlar omega-3 yağ asitleri ve E vitamini açısından oldukça varlıklı olduklarından beynin güçlendirilmesi açısından ideal yiyeceklerdir. Vücutta bu besinlerin eksikliği bellek kaybı ve beyin fonksiyonlarının zayıflamasına neden olur. Bunlardan ceviz ve badem ise uyanıklık ve hafızayı geliştirmek için en iyi olanlardır. Keten tohumu ve kabak çekirdeği de beynin fonksiyonunun artırılması için gereklidir. Sabahları mısır gevreğinize birazcık fındık serpin yada bir avuç kavrulmuş fındığı atıştırmalık olarak tüketin böylece ihtiyacınız olan omega-3 ve E vitaminini elde etmiş olmuş olursunuz. Bunu salatalarınıza keten tohumu serpiştirerek de yapabilirsiniz.

-Yeşil, yapraklı sebzeler: Brokoli, ıspanak, lahana, brüksel lahanası, karnabahar şeklinde yeşil sebzeler beyin fonksiyonunu etkileyen vücuttaki zehirli atıklarla savaşım etmeyi elde eden antioksidanların varlıklı kaynaklarıdır. Bu sebzelerdeki C vitamini beyni çeşitli hastalıklardan ve durumlardan korur. Maksimum yarar için her gün bu sebzelerden tüketmelisiniz.

4415_beyin_p

-Tahıllar: Yulaf ezmesi, kahverengi pirinç ve kepek şeklinde tam tahıllar vücudun sıhhatli kalmasını elde eden karmaşa karbonhidrat bileşenleridir. Glikoz beynin en büyük enerji deposudur. Beyaz ekmek, pirinç, patates, rafine şeker şeklinde öteki gıdalar beyne geçici uyanıklık vermektedir sadece tesirleri geçtikten sonrasında yeniden bitkin ve zayıf hissetmenize niçin olurlar.

Domates, avokado, soya, yoğurt, kuru üzüm, erik, yumurta ve süt şeklinde öteki gıdalar beyin enerjisini arttırıcı öteki gıdalardır. Beyin gücünüzü arttırabilmek için yalnız bu gıdalara muhtaç değilsiniz. Beyin enerjisini arttırabileceğiniz başka yollar da var. Fizyolojik egzersizler de beyni etken tutabilmek için gereklidir. Ek olarak beyin enerjisini arttırıcı fazlaca sayıda oyunlar ve beyin egzersizleri de vardır. Beynin muntazam çalışabilmesi için uyku da fazlaca önemlidir. Artık bu besinler ve egzersizler ile beyin gücünüzü iyi mi arttırabileceğinizi öğrendiğinize nazaran; konsantrasyon, bellek, odaklanma ve günlük dünyadaki problemleri çözmek sizin için zor olmayacaktır. Bu temel gıda kaynaklarını beslenmenize dahil etmek yalnız beyin gücünüzü arttırmak için değil, genel sağlığınızı korumak için de fazlaca önemlidir. Sıhhatli ve pozitif bir yaşam sürmek için bu yiyecekleri tüketmeye itina gösterin.

Kaynakça:
http://www.buzzle.com/articles/brain-power-foods.html

Yazar:Tülay Arsoy

#beyin #Beyin Güçlendirici Besinler #Beyin Gücünü Arttırıcı Besinler #beyni güçlendiren besinler #hafızayı güçlendiren besinler #hafızayı güçlendirici besinler
Bir yorum bırak
Mail adresiniz kimseyle paylaşılmayacaktır.